Zo blijf je in beweging in je thuisgym!

Nu de sportscholen gesloten zijn, zit er soms niets anders op dan je eigen thuisgym weer in te duiken. Het maakt niet uit of je een aparte ruimte hebt met fitnessapparaten of je woonkamer ziet als jouw gym, zolang je maar in beweging blijft. Wij geven je in deze blog een aantal tips hoe je jouw sportieve lifestyle thuis kunt voortzetten. Lees snel verder en ontdek aan het einde van de blog hoe jij 2022 fit kan starten samen met Perry!

Tips voor het thuis sporten

1. Plan je work-outs

Het belangrijkste is om je work-outs te plannen. Anders heb je algauw de neiging om je buikspierkwartiertje over te slaan of toch maar even geen rondje te hardlopen. Zo blijf je natuurlijk niet in beweging. Maak een schema waar je jezelf aan kan houden. Probeer dus niet in ene drie sportsessies in een dag in te plannen. Door je sportieve activiteiten langzaam in je dagelijkse routine op te nemen, zal je uiteindelijk zonder tegenzin en zonder erover na te denken op je yogamatje stappen of de gewichten erbij pakken. Doordat je thuis sport ben je ook iets flexibeler en heb je zelfs de mogelijkheid om een sportsessie tussen de bezigheden door in te plannen.

2. Stel een doel voor jezelf

Wil je jouw sportieve lifestyle voorzetten? Probeer dan duidelijke en haalbare doelen voor jezelf te stellen. Misschien heb je al een schema waar je je aan houdt in de sportschool. Probeer die dan aan te passen aan de nieuwe situatie.

Doelen stellen en een sportschema voor jezelf maken zijn echt een must. Wanneer je zomaar in het wilde weg gaat sporten heb je al snel het gevoel dat je nergens naartoe werkt. Dit kun je voorkomen door doelen op de korte of lange termijn te stellen. Zo zie je sneller vooruitgang en dat geeft je motivatie een boost!

3. De juiste sportkleding en -attributen zijn het halve werk

Om de work-outs in je thuisgym goed te laten verlopen, is het van belang om de juiste kleding en attributen in huis te hebben. Met een sporttight of short, T-shirt of top, sportbeha, vest en een paar goede trainingsschoenen ben je al goed op weg.

Niet alleen de juiste sportkleding is belangrijk voor je thuis work-out. Wanneer je in je thuisgym aan de slag gaat, is het natuurlijk ook van belang om de attributen in huis te hebben die je nodig hebt voor je oefeningen. Denk bijvoorbeeld aan dumbbells of kettlebells die je gebruikt voor je krachttraining. Of wat dacht je van het yogamatje voor je yogales of voor andere oefeningen op de grond?

Begin goed voorbereid aan je work-outs, haal daarom de juiste kleding en attributen in huis!

4. Kies voor work-outs die je gemakkelijk thuis kan doen

Denk aan…

  • Trainen op je hometrainer: Als je een fiets of loopband in huis hebt staan is dat ideaal om je sportieve bezigheden mee voort te zetten.
  • Bodyweight work-outs: Dit is een vorm van krachttraining waarbij je oefeningen uitvoert met je eigen lichaamsgewicht. Denk bijvoorbeeld aan oefeningen zoals squats en de plank. Je hebt voor deze work-out geen speciale attributen nodig.
  • Yoga: Tijdens yoga probeer je aan de hand van verschillende poses en oefeningen jezelf sterker, flexibeler en meer ontspannen te maken, zowel op lichamelijk als mentaal vlak. Rol een yogamatje uit en je bent er klaar voor!
  • Krachttraining: Deze work-out staat volledig in het teken van het gebruik van gewichten tijdens je oefeningen. Afhankelijk van je ervaring en de soort oefening die je uitvoert, kun je gebruikmaken van verschillende gewichten.
  • Hoelahoep fitness: Tijdens deze work-out gebruik je een hoelahoep die je, net als vroeger, rond je heupen draait om je core spieren en taille te trainen. Tegelijkertijd verbeter je hiermee ook je conditie en coördinatie. Een handige work-out waar je niet veel ruimte voor nodig hebt.

Meer inspiratie nodig voor het thuis sporten? Bekijk dan deze pagina met work-out oefeningen voor thuis!

Kies voor The Lazy Gym

Lukt het je niet om een sportieve lifestyle te behouden naast je drukke (werk)schema? Of ben je totaal geen fan van lange sportsessies in de sportschool? Met The Lazy Gym is dit verleden tijd! Aan de hand van vijftien minuten durende work-outs til je jouw conditie, spieren en fitheid naar een nieuw niveau. Zelfs met de allerdrukste schema’s kun je een sportieve lifestyle behouden.

The Lazy Gym is volledig gericht op mensen zoals jij die het liefst op ieder moment van de dag hun work-out willen uitvoeren zonder gebonden te zijn aan lestijden of openingstijden van sportscholen. Jij bepaalt met het online platform van The Lazy Gym wanneer je jouw work-out uitvoert.

Dankzij de vijftien minuten durende work-outs ben je nooit veel tijd kwijt aan je sportieve activiteiten. Hierdoor kan je iedere work-out even snel tussen de bezigheden door doen. Houd jezelf bijvoorbeeld fit tijdens je pauze of vlak voordat je de deur uit moet. Alles bij The Lazy Gym is gericht op flexibiliteit en gemak, zodat de drempel om te sporten een stuk lager wordt.

Nu 2021 bijna tot zijn einde komt en de goede voornemens in no time weer voor de deur staan, is dat hét moment om eindelijk eens een goede start te maken met je sportieve lifestyle. Op 1 januari 2022 opent The Lazy Gym de online deuren. Vanaf dat moment kun je gemakkelijker dan ooit je jaar sportief, sterk en fit beginnen!

Doe hieronder alvast mee met een van de work-outs van The Lazy Gym!

Motiveer jezelf om van 2022 een sportief jaar te maken samen met The Lazy Gym. Waar wacht je nog op? Bezoek snel de website of Instagram voor meer informatie!

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.