Welke sporten kun je tijdens coronatijd nog doen?

Vanwege de huidige maatregelen zijn sportaccommodaties gesloten en kunnen veel gezamenlijke sportactiviteiten voor volwassenen niet meer doorgaan. Maar dat betekent natuurlijk niet dat er helemaal niet meer gesport kan worden! In tegendeel zelfs. Premier Rutte sprak tijdens zijn persconferentie vanuit het torentje de volgende woorden: ‘’Een rondje in je eentje hardlopen of fietsen kan natuurlijk altijd en is ook aan te raden.’’ Dit bracht ons op het idee om te inventariseren welke sporten er nog meer mogelijk zijn. Ben jij ook uitgewandeld of is je inspiratie voor yogaoefeningen ver te zoeken? Dan is nu het ideale moment om een keer iets nieuws te proberen!

Alleen of in tweetallen sporten hoeft zeker niet saai te zijn. En wil je op de hoogte blijven van wat de rest van jouw sportmaatjes aan het doen zijn? Volg elkaar dan op Strava en word lid van de Perry Strava club.

Tennis

De binnenbanen zijn gesloten maar in de frisse buitenlucht kun je nog steeds een potje één op één tennissen. Let er als beginner wel even op dat niet iedere schoen geschikt is om de gravelbaan of hardcourt mee te betreden. Welke tennisschoen je wel nodig hebt lees je hier.

Padel

Ooit gehoord van een mix tussen tennis en squash? Dan kom je uit bij de razend populaire sport padel. De wanden bij een padelveld zorgen ervoor dat de bal in het veld blijft en het kleine veld zorgt voor een hoog tempo en veel rally’s. Net als bij tennis zijn de binnenbanen gesloten maar kun je nog prima enkel spel spelen op de buitenbaan.

Badminton

Vroeger op de camping ook wel eens een shuttle overgeslagen? Anno 2020 in badminton weer helemaal hip! Wat dacht je van een potje tegen de buurman over de schutting?

Schaatsen

De meeste sportaccommodaties zijn gesloten, maar ijsbanen zonder dak mogen wel nog hun deuren openen voor bezoekers. En wie weet gaat het deze winter vriezen en kun je ook een rondje doen op natuurijs! Haal je schaatsen dus uit het vet want ook deze sport kun je geheel coronaproof uitoefenen.

Wandelen of Geocaching

Heb je het rondje om de kerk inmiddels wel gezien? Download dan de GeoCaching app op je telefoon! Geocaching is een wereldwijde schattenzoektocht waar digitaal en de real world elkaar tegenkomen. Via GPS coördinaten ga je op zoek naar aangegeven locaties bij jou in de buurt. Je kunt dit samen met je wandelmaatje doen en je komt op leuke nieuwe plekken.

Personal training (buiten)

Fitnessclubs zijn gesloten, maar personal training mag nog steeds in de buitenlucht. Wist je dat je ook met z’n tweeën personal training kunt volgen? Je mag namelijk met zijn tweeën in de buitenlucht trainen op 1,5 meter afstand met een trainer erbij. Op yoursportpro.nl vind je een personal trainer bij jou in de buurt.

Hardlopen of Trailrunning

Een rondje hardlopen is een goede manier om in beweging te komen. Wil je wat meer afwisseling? Probeer dan eens een leuke trailrun! Bij trailrunning ga je de natuur in en loop je vaak over onverharde paden. Op Mudsweattrails.nl vind je een leuk aanbod van trailrunroutes bij jou in de buurt.

Fietsen of Wielrennen

Als het heeft geregend dan is het oppassen geblazen op de dunne bandjes. Maar ook de winter leent zich prima om kilometers te vreten op jouw sportieve fiets of E-bike. In deze tijd van het jaar is het lekker rustig op de fietspaden en onderweg kun je op veel locaties een koffie to go scoren. Vergeet je niet warm aan te kleden! Liever niet naar buiten? Met een Tacx fietstrainer of indoor spinning bike trap je de nodige kilometers gewoon binnen weg.

Yoga & Pilates

Met alles wat er nu gaande is kan yoga een fijn moment van rust en ontspanning zijn terwijl je werkt aan de flexibiliteit van je lichaam. De focus ligt vooral op bewegen ter ontspanning van de geest, maar afhankelijk van de soort yoga die je beoefent kan je door verschillende oefeningen je spieren ook sterker maken. Veel yogastudio’s bieden online lessen aan die je vanuit huis kunt volgen #supportyourlocals. Wil je een workout die aansluit op bovenstaande maar die meer gericht is op core stability? Probeer dan eens een pilatesles.

Skeeleren

Als de zon schijnt en de temperaturen laten het toe dan is skeeleren/skaten nog steeds een leuke (coronaproof) activiteit om te ondernemen! Lekker in de buitenlucht vlieg je over het fietspad.
Wil je dit ook ervaren? Dan zijn er een aantal dingen die je moet weten over skates. In dit blog rollen we door de eigenschappen van een skate. Here we go!

Home training (kettlebells, etc)

We hebben inmiddels allemaal wel iets thuis liggen om mee te trainen. Een yogamatje, dumbells of een kettlebell. Op YouTube vind je een oneindig aanbod van trainingsvideo’s waarmee jij thuis aan de slag kunt. Ben je op zoek naar een programma met goede opbouw voor beginners? Probeer dan de home workouts met Sarah.

Darten

Ga je liever niet de deur uit maar ben je wel in voor wat competitie? Wat dacht je van een potje darten? Niet in de kroeg, maar gewoon vanuit jouw woonkamer. Via Zoom kun je ook prima een online competitie houden met je vrienden.  

Kortom, er zijn genoeg sportactiviteiten om tijdens de coronatijd te doen. Welke sportactiviteiten ga jij doen?
Laat het ons weten door een reactie onderaan het blog te plaatsen.

Ook voor deze sporten vind je de benodigde uitrusting en kleding bij Perry! Klik op de onderstaande button en ga direct naar de webshop!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *